Wat als mijn e-mail niet meer werkt na migratie?

Heb je een e-mail ontvangen waarin staat dat jouw gebruikersaccount binnenkort gemigreerd wordt, maar heb je plotseling ontdekt dat jouw e-mailaccount niet meer werkt? Dan kan dit onderwerp je helpen!

Soms kan het voorkomen dat jouw e-mailinstellingen in Outlook of een vergelijkbaar mailprogramma geen e-mails meer kunnen ontvangen en/of versturen. Dit kan gebeuren omdat jouw mailaccount niet correct is ingesteld en er gebruik wordt gemaakt van een gedeelde server als inkomende of uitgaande mailserver.

Om dit probleem op te lossen, dien je de volgende stappen uit te voeren om er zeker van te zijn dat jouw inkomende en uitgaande servers correct zijn ingesteld.

Stap 1: In Windows navigeer naar Configuratiescherm en klik vervolgens op Mail.

Stap 2: Klik in het venster E-mailconfiguratie op E-mailaccounts. Dubbelklik vervolgens op het e-mailadres die u wenst te bewerken.

Onder de servergegevens controleer je of de gegevens voor de inkomende- en uitgaande servers correct ingesteld zijn zoals hieronder beschreven staat.

IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: mail.yourdomain.be

Poort: 993 (SSL&TLS) of 25 (zonder encryptie)

POP3 (Verouderd)

Inkomende server: mail.yourdomain.be

Poort: 995 (SSL&TLS) of 110 (zonder encryptie)

SMTP

Uitgaande server: mail.yourdomain.be

Poort: 465 (SSL/TLS), 587 (STARTTLS) of 25 (zonder encryptie)

Indien de gegevens correct zijn ingesteld hoef je daar niets aan te veranderen.


Mocht je er nog niet uit komen of heb je andere vragen of problemen, stel ze gerust via het ticket, telefonisch of per mail

Terug naar boven

Lemon Live

Abonneer op onze nieuwsbrief